torsdag 4 december 2008

För er som inte har tröttnat än...

...kommer här lite mer elefanter. Tänkte att det skulle vara roligt med någon lite bättre elefantbild än de urdåliga som jag hade till tävlingen. Höll tummarna för torrt och fint väder idag så jag skulle kunna fotta ute. Riktigt torrt var det ju inte men med hjälp av lite hushållspapper blev det tillräckligt för att de inte skulle bli blöta om fötterna. Solen tittade till och med fram en liten stund, himla gulligt av den.
Här syns alla jag har kvar, gamla och nya. Kom på att öronen ser mycket bättre ut med ett litet veck på. Synd jag inte kom på det tidigare...

Tror de här är mina nya personliga favoriter, vilka tycker ni är finast?

31 kommentarer:

Anonym sa...

den bruna med hjärtan var superfin!!

Anonym sa...

=O *WOW!* Jag vill ha den bruna med vita små hjärtan! Gud så söt den var!! =)
Gillar verkligen att titta in på din blogg och jag blir så glatt överraskad alltid! Vad kreativ och duktig du är!
Mycket fina saker! Riktigt kul att du vågar dig på att jobba med så starka färger och konstrater också! Inte många som vågar sig på det [jag är en av dem *ler*] men fint blir det! /Clinen

á Yeliqa sa...

Jag har nu gått här hemma ett bra tag och gnällt på mörkret och att solen aldrig är framme, men så behöver man bara komma in till dig en stund och här lyser det upp med alla dina fina elefanert och glada tyger :)

Marie Frost sa...

Åh, den bruna med hjärtan är min absoluta favorit, den röda med hjärtan kommer på andra plats!
Gillar kortet på alla elefanterna, det är som om du tagit kort på en riktig hjord med elefanter och inte på tygelefanter. Supertufft!

Annan sa...

Den röda med hjärtan förstås! Rött är min bästa färg nämligen:) Men den gula med prickar var inte dum heller. Förresten är alla fina, och speciellt tillsammans!

Kalunji040 sa...

Åh, så fina bilder. Du är nog den enda som har elefanter som går ut å går:-). Jag älskar den gula och den orangea. Om jag hinner så tittar jag förbi i helgen.

Anonym sa...

Menar du alltså att man ska kunna välja vilken som är finast? ALLA är finast! Men om jag under pistolhot var tvungen att välja en så skulle det nog bli den gul-orange som står till vänster om den bruna. Eller den röda. Eller den blågröna. Eller...

prickig design sa...

Alla är sagolikt fina, men skulle jag med min grymma beslutångest välja skulle det bli "Juniform-elefanten", den gul/orange- blommiga.

Lotta Sultan sa...

dom är så söta! ska du inte lotta ut några snart igen?

r e b e c k a sa...

Vilka söta bilder!!! :)

Anonym sa...

Å va sött med elefantpromenad! Gillar alla dina fina elefanter och fin bild också. Vad ska du göra med alla? hi hi:)

Lemi sa...

den gule med blommor/blomster va kjempeflott!

fias pyssel sa...

Jag gillar den gula med prickar, tycker den verkar både busig o blyg. Vilken härlig elefantpromenad - skulle gärna ha sett den live!

Cecilia sa...

Dina favoriter är mina favoriter - underbara!

Välkommen! sa...

tjusiga!! det är så kul med mjukdjur då man får sitta å mixa å matcha å välja bland alla tyger! :)

Esbe sa...

Allihopa är väldigt fina, men som någon mer påpekat så är det ju så att den bruna med hjärtan var väldigt fin!

Carolina sa...

Jättefina! Håller med om att öronene blev bättre med ett veck.

sygryn sa...

Dina elefanter kan man ju inte tröttna på! De är så fina tillsammans, så någon favorit är svår att utse.

Retro Elephant sa...

Väldigt fina! Min favroti är nog den bruna med vita hjärtan

//Lina

lilla hjärtat sa...

Min favorit är den bruna med vita hjärtan....så fina. Veckat öra blev bra.

Solveig Lövendahl sa...

Tusen tack för alla fina kommentarer, ni gör mig så glad!

Nakiito, roligt om du kommer förbi!

Fnurr, tycker du det? Jag tänkte ha en ny tävling vid tiotusen besökare (dröjer ju ett tag till!) men jag vet inte om det blir en elefant igen...

Rättvisa barn, hmm förstår att du undrar, det blev visst ganska många! Juniform-elefanten ska skickas till Carolina på Krumelur (lustigt eftersom vi redan innan hade bestämt ett elefant-giraff-byte!), resten ska med till Good i helgen och de som är kvar därefter lägger jag ut i butik solig. Kanske någon som behöver en elefantjulklapp...

Det verkar som om många håller med mig om den bruna. Attans, jag som tänkte att jag kunde behålla den om den inte blir såld, men om Good-besökarna har samma smak som ni så blir den nog inte sist kvar.

Mimmi sa...

Som vanligt är dina elefanter underbar!!!!!

Tänk att en hobby som sömnad kan föra med sig ytterligare intresse. Nu när man börjat blogga så börjar man ju föda ett nytt (för mig iallafall) intresse i form av foto. Det är så roligt att tänka på hur man vill framställa sina produkter och din bild var ett lysande bra exempel på underbar exponering.

Toppenbild!!!

med nål och tråd sa...

Den gröna med vita blad, alla tiders!!

Anonym sa...

Flotte bilder i desember - håper bare de ikke ble forkjølet. Eller - fullt så mye sjel har de vel gjerne ikke.. Jeg synes den røde med hjerter er aller finest, det kan jo ha en sammenheng med at jeg er veldig glad i rødt. Og i hjerter.

gosi sa...

Dessa elefanter är ju så himla fina! Gillar den röda och den bruna med hjärtan på extra mycket, så det får bli mitt svar på din fråga.

Therese sa...

Underbara elefanter du gör!!! Å så sött med en helt elefanthjord!

plyschmyran sa...

Den bruna med hjärtan på var ju helt underbar!

Sarah sa...

har du lust att dela med dig av mönstret till de söta fanterna?

Petra C sa...

Det var jättefina annorlunda bilder. En hel elefantparad. Som i Djungelboken.

vouffen sa...

Kan inte säga vilken som är finast, tycker de är helt underbara allihop!!!

Anonym sa...

Helt underbara elefanter!!! Kommer du att göra fler och sälja??