tisdag 26 maj 2009

Vill inte. Inte nu.

Det är väl aldrig direkt läge att bli sjuk, men ibland är det ännu mindre läge än annars. Jag har jätteont i halsen, är trött, ryggen och hela kroppen värker. På lördag gifter jag mig. Och jag vill verkligen inte vara sjuk då. Vad gör man i så fall, ställer in bröllopet?
Än är det i alla fall fyra dagar kvar. Fyra dagar att vila, dricka mycket, äta kanjang och ta det så lugnt som man bara kan på. Fler kureringstips?
Är väldigt sugen på att visa upp min klänning, men den får vänta några dagar till. Lapptäcket är en present till en av de små som föddes i vår vänkrets i veckan. Elefanten är till den nyblivna storebrodern.

39 kommentarer:

SiriR sa...

Åh, håper virkelig du føler deg bedre før bryllupet!

Bare pass godt på deg selv, slapp av og så krysser vi fingrene for at du er mye bedre på lørdag.

Gleder meg til å se bryllupskjolen:)

Anna sa...

Dina elefanter får mig alltid att le!!!

Och jag hoppas verkligen att du känner dig bättre på lördag! Håller tummarna.

Anonym sa...

Skickar massor av krya på dig- tankar. Lycka till och ha så roligt på stora dagen. Tänk att det är 6 år sen jag gifte mig. Tiden går fort.
/Klockarbarn

Doris_Assar sa...

Åh, håller alla tummar att du blir bra!! Jag skulle nog faktiskt gå till doktorn och dubbelkolla så att det inte är halsfluss el dyl på g, typ lite förebyggande. Bara för att vara på säkra sidan!
Håller tummarna! :-)

Katarina sa...

Krya på dig!

Husfrun på landet sa...

Skickar en drös med krya-på dig!! Men i värsta fall så kan man gifta sig med täppt näsa :)

sygryn sa...

Jag lider med dig! Vila, vila drick massor. Kan jang och chi san!! Hoppas du blir pigg till stora dagen, ser fram emot bilder så småningom:)

Strumpetossa sa...

Nej vad tråkigt! Får hoppas att du hinner bli frisk! Ingefära ska ju vara nyttigt...så kanske en mysig Indisk middag med blivande maken. :) Superfina presenter dom får! Krya på dig!! :)

Heimlaga sa...

Usch! Hoppas du hinner bli bättre!

mammagumman sa...

Ja, vad gör man? Man gör så gott man kan och försöker njuta det som ges. Jag är säker på att ni får en fin dag ändå. Kärleken är ändå det bästa. Kram Anna

Strömming sa...

Krya på dig. Hoppas verkligen att du blir frisk till på lördag! Jag rekommenderar mängder av citron och ingefärate (typ 2 cm färsk hackad ingefära i en kopp vatten men saften av en halv citron och så en msk honung) Om inte annat så är det en vitaminkick som heter duga och gott är det också.

Ska bli mycket spännande att få se din klänning!

stora lilla j sa...

Jag håller alla tummar o tår att du blir frisk till din stora dag! Kan tipsa om näsdusch, det tycker jag alltid kapar sjuktiden... finns på hälsokost typ.

h. sa...

Du ska se att du hinner friskna till..som sagt drick mycket och vila. Lycka till på lördag..och i framtiden som fru solig! / Hanna

PS Är väldigt nyfiken på klänningen DS

mustafa sa...

världens bästa tips:
- kan jang (jepp, det funkar)
- te på pressad citron, ingefära och honung (jepp, det funkar också och nu ser jag att andra också tipsat om det)

krya på dig och ha det bäst på lördag!

Maria sa...

Åh nej, hoppas du kryar på dig till den stora dagen! I annat fall tar du några värktabletter så står du på benen ändå!

Kerstin sa...

Superfina presenter. Så solglatt å härligt!
Sov å vila nu syster Sol om du verkligen vilar kommer du att känna dig frisk snart, lovar å håller alla tummar.
Ta hand om dig!
Längtar också efter din klänning, prinsessan min.. på lördag får jag se. Kramar i massor!

Villblomsten sa...

GOD bedring !! :-)
Jeg håper virkelig du blir bedre før bruloppet ditt ..

Fia sa...

Hoppas du blir frisk till bröllopet. Håller mina tummar!

Om du gillar vitlök så ös på med det i mat osv, fast kanske inte precis dagen innan...

Min mamma påstår att hon äter svarta vinbär när hon blir sjuk, och det brukar hjälpa..? Innehåller iaf mycket c-vitamin och är väl godare än att hälla i sig c-vitamin tabletter hela tiden.

Lycka till!

Anonym sa...

Neeej...Pigga på dig Solveig! Det duger inte med en krasslig brud. Känns det lite eländigt så rekommenderar jag en slurk VITT vin (inte rött på ljus klänning) precis före ceremonin på lördag...Men inte mer än en slurk!! Så mår du lite bättre och orkar hålla igång kvällen lång. KRAM

FrökenC sa...

Åhh... hoppas du kryar på dig fort!! Som vanligt supersöt prickig elefant och ett snyggt lapptäcke!!

kaoz sa...

Stakkars deg!! Håper du er bedre på den store dagen. Masse god bedring!!!Gleder meg til å se kjolen =)

Gekko sa...

Ojdå, krya på dig!!!
Jag har tyvärr inga mirakelråd mer än massor av alvedon. Ska hålla tummarna för dig!

Solveig Lövendahl sa...

Å vad många kommentarer!! Ni är så himla gulliga så jag borde nästan bli frisk bara av er värme.
Har sovit hela förmiddagen och känner mig lite bättre.

Doris_Assar, jag funderade faktiskt på att kolla. Hade halsfluss i vintras och det kändes ungefär såhär. Tror ändå jag avvaktar till imorgon, är det halsfluss så hinner jag äta pencillin i två dagar så ska man väl inte smitta sen. Känns ju inte så schysst att bjuda in 60 pers och ge dem halsfluss...

Tills dess verkar det som om jag får skaffa mig lite ingefära, som nog är den godaste kryddan jag vet så det äter/dricker jag gärna mängder av.

Tack så mycket för alla tips!!

Frida Gro sa...

Stackars solen! Jag känner igen våndan... Skickar en massa läkande kraft.

Groten-Frida

florin design sa...

Tack för dina värmande ord!
O läste nyss ditt sms och blev så rörd över att nån som han inet känner och aldrig har träffat skriver så fint. Tack, han behövde detta!
Känns så tråkigt att inte kunna fullfölja beställningen men just nu går det bara inte. Tack för att du förstår.

Jag ska nu hålla alla tummar och tår för att du får vara frisk på ditt bröllop och att det blir precis så underbart som ni drömt om!!!!

Hello sa...

Åh, krya på dig! Hoppas verkligen du är pigg på lördag!

Mannagryn sa...

Åh nej, hoppas verkligen att du känner dig bättre snart. Du kan alltid prova att göra som min man ta på dig mycket kläder mössa och halsduk och lägg dig under täcket och svettas ut alla baciller. Jag håller tummarna.

Carolina sa...

Nej, nej nej. Mitt tips är Sinova, finns på apoteket.
Håller tummarna för att du tillfrisknar :)

LinSar sa...

Stor krya på dej kram.Så klart att du blir frisk till din stora dag.Håller tummarna.Och ha det så bra på din stora dag.Ska bli så kul att se din klänning.

od Andulky sa...

Krya på dig!! Sova, dricka, äta god mat och gå promenader. Echinacea är toppen också!

Underbar elefant!

Håller tummarna!!

Anonym sa...

Usch, förkylning vill man ju aldrig ha, och då får du det före bröllopet! Ät rå vitlök, jag brukar pressa en klyfta på ett knäckebröd. Sköt om dig och spara på pussarna så kanske den blivande maken klarar sig. Ska bli spännande att se din klänning sen! En underbar lördag önskar jag er!

Anonym sa...

Det var VI som fick det fina paketet...Signe tackar ödmjukast för lapptäcket. Jättefint! Samuel kelade med elefanten direkt, så det blev nog kärlek vid första ögonkastet. Tusen tack för sååå fina presenter! Kramar, ses på lördag.

Anonym sa...

Det var VI som fick det fina paketet...Signe tackar ödmjukast för lapptäcket. Jättefint! Samuel kelade med elefanten direkt, så det blev nog kärlek vid första ögonkastet. Tusen tack för sååå fina presenter! Kramar, ses på lördag.

Retro Elephant sa...

Jag är så nyfiken på din klänning så att jag tror jag spricker snart!

Elefanten och täcket var klockrena, superfina!

Nu till mina krya-på-dig-tips och då vill jag passa på att säga att jag inte varit sjuk på 2 1/2 år, det du!

Drick mycket varmt, se till att du inte fryser och att du vilar maiximalt mycket. Du får absolut inte anstränga dig på något sätt! Mycket sömn är också viktigt. Ät vitamintabletter och ät massor av C-vitamin (du kan inte få för mycket). Brukar pressa en citron och några appelsiner och dricka på morgonen då jag känner mig lite svag. Har du ont i halsen så skall du ta en liten "stänkare" på kvällen (dödar bakterier i halsen);)

Jag vet att det är tråkiga och vanliga tips men det är det här som verkligen hjälper.

Håller tummarna och hoppas på att du blir frisk nu!

Kram
Lina

á Yeliqa sa...

Hoppas verkligen att du hinner bli frisk innan lördag. Du har fått många goda råd ser jag så det här går nog vägen.
Vila , vila och åter vila.

Kram och lycka till :D

emma-louise emery sa...

echinecea!!!

och jag hörde att din syster brutit handen stämmer det? Du fick jag altså inte bjuda henne på utlovad blåtira på lördag;) hi hi.

Krya på dig!

Sarahs lillasyster

[sarah lucy carin] sa...

imorgon kommer jag ner med ingefära. banne mig om denna förkylning ska vara historia till lördag. så är det bara.
kramkram

Marie Frost sa...

Åh fy, hoppas innerligt att förkylningen hinner gå över! Lycka till på lördag!

OttoPippi sa...

Hej vännen!! Ånej!!!!! Men det ÄR faktiskt många dagar kvar nu!! Jag är lite sen med kommentaren och kan bara komma med samma tips som andra: ingefära och vitlök. KRYA PÅ DIG!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi är MÅNGA som håller tummarna för dig som du märker!

Frisk-kramar från Göteborg!!!