onsdag 28 oktober 2009

Höstmys

...med filt och kuddar. Parallellt med beställningarna syr jag nu till julens marknader, Waldorfbasar i Helsingborg och Good Jul i Malmö. De här småkitschiga kuddarna med matchande filt hör till den produktionen...
liksom de här. Färgen är lite konstig på bilden, men bakgrunden är brun och trädet orange. Alla kuddfodralen har dragkedja och säljs med innerkudde. Skulle de här två inte bli sålda så kan de nog få bo i vår soffa, jag tycker de verkar trivas bra där.

20 kommentarer:

Hello sa...

Underbara! Allihop!

Gulligan sa...

verkligen mysiga!!!

Ulrika sa...

Borde de inte få stanna där redan från början? De ser ut att trivas VÄLDIGT bra där!

Barbros lille atelier sa...

Veldig fine! Tenker du får solgt mange av de!

SiriR sa...

Wow, saa stilige puter!
Tipper de ikke kommer tilbake til din sofa etter markedet:)

Doris_Assar sa...

Superfina kuddar! De passar verlkligen jättebra i eran soffa!!

Nook Elin sa...

Du gör så fina saker! Säljer du aldrig i stockholm?

Välkommen! sa...

riktigt snygga! jag har oxå köpt 4 innerkuddar som ligger och väntar på att få överdrag. ska bli spännande att sy! :)

LillaBarn sa...

Vad fina! Jag vill också sy lite kuddfodral, men måste nog köpa och slakta en först för att få till en mall. Och det blir ju liksom aldrig av...

mammagumman sa...

Riktigt fint tyg!

Retro Elephant sa...

Så mycket snyggt! Jag tycker kuddarna borde få stanna där i din soffa, passar perfekt!

//Lina

Mia sa...

ÅH, så ljuvliga! Jag som har just dessa färger i mitt vardagsrum ;). Hoppas, hoppas de finns kvar till Waldorfbazaren på Tusenskönan.

Anonym sa...

Otroligt fina grejjer! Äre fleece på baksidan filten? Var köper du din fleece? Tycker att de flesta fleecetyger blir noppiga så fort... Kram L

Moi! sa...

Å jag skulle behålla kuddarna. Jättefina!

Beata sa...

Gillar kuddarna!

Velkommen til min kreative verden sa...

For noen flotte stoffer du bruker. Disse ble kjempefine: )

Solveig Lövendahl sa...

Tack fina ni!

Ulrika, jo kanske fast jag har ett nytt gammalt tyg som annars gärna vill bli kuddar till den soffan.

Nook Elin, nej tyvärr, inte hittills i alla fall. Är du intresserad av något mer så bara maila, jag skickar gärna.

L, ja det är gul fleece på baksidan. Från Stoff&Stil.

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Åh vilket underbart tyg det med barnen. Superfint!

Anonym sa...

Ja, kuddar kan man aldrig få för många av=) Perfekt sätt att ta tillvara de här speciella och unika tygerna tycker jag. Väldigt härliga kuddar!

Vindling sa...

Kanonfina kuddar. Är övertgad om att dom kommer gå åt som smör.