torsdag 10 december 2009

Snart Good!

Namnlapparna kom redan i måndags som tur var, så här kommer en hel kavalkad av grejer som jag kunnat göra färdigt.
Haklappar av vaxduk,
ett par jackor,

ett lapptäcke
och ett litet gäng byxor sydda av gamla jeans och ett härligt, begagnat, fiskbensmönstrat ylletyg. Alla med sol på bakfickan. Jag funderade på om de var för tråkiga. Gråa byxor är kanske inte så soligt, men till en blommig skjorta kan det ju vara fint med nåt enfärgat, och dessutom är det rätt bra med tåliga byxor att leka i. Jeans kan vara hårt till barn, men eftersom de är sydda av mina gamla så är de redan lagom mjukslitna.

Nu ser jag fram emot marknaden! Kom gärna, 11-18 nu på lördag och söndag, lilla torg, Malmö.
Och så har jag fått pris! Tack snälla du bedåre!

11 kommentarer:

SiriR sa...

Wow, for en herlig samling klær!
Jakkene dine er helt fantastiske:)

-og buksene er så kule!

Anonym sa...

Blev speciellt förtjust i byxhögen faktiskt! Synd att vi inte bor i Malmö...

LillaBarn sa...

Håller med mysigtdesign faktiskt, gillade byxorna riktigt mycket. Och jackorna förståss...

JuMel sa...

Byxorna ser jättte snygga ut, härligt med solar bak på fickan! Jackorna gillar jag oxå. Lycka till med försäljningen!

od Andulky sa...

Så mycket fint!! Lycka till i helgen!

Det växer sa...

Vilka fina jackor!

Åsa Tidqvist sa...

ååååh, den gula jackan med stora vita blommor....såå fin! och mössorna nedan var helt underbara, vilka tyger!

Y sa...

underbart fina saker! som vanligt

Tygterrier sa...

Härligt med soliga färger som man blir glad av, det behövs verkligen så här års!!

Cecilia Höglund sa...

Hej!

Var på glöggkalas idag och fick syn på ett av dina alster på ett av de söta barnen. Så BRA du är. Säljer du i Lund? Kommer hålla utkick i din nät butik.

Solveig Lövendahl sa...

Tack alla! Det var roligt och gick bra idag, men det verkar ändå som om det blir en del över. Jag lägger upp det i butik solig när marknaden är slut.

Cecilia, tack! Så roligt att du stött på mina alster. Nej, tyvärr säljer jag inget i Lund, men håll utkik i nätbutiken. Om du inte har möjlighet att komma till Malmö imorgon förstås!