söndag 14 mars 2010

Tidningen på webben

Nu finns gårdagens tidning att läsa här för den som är intresserad.

En gravid kund beställde för länge sen en mobil samt mössa och byxor. Bebisen hann före mig så jag gratulerar så mycket och har äntligen gjort beställningen färdig.
Har aldrig gjort en mobil förut och drog mig lite för trädelen i det hela. Fattade inte hur jag skulle göra för att sänka ner den ena brädan i den andra. Som tur är bor jag ju i ett hus fullt av fantastiska människor som kan en massa olika saker. Tack så mycket för snickarhjälpen snälla J!
Mössa och byxor till den nyfödde lille pågen. Nu håller jag bara tummarna för att de nyblivna föräldrarna blir nöjda.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt med tidningsartiklarna! Men jag har full förståelse, du har komponerat dina skapelser och fått ihop helhetskonceptet mycket bra, allt andas solsken och färg på ett så ljuvligt sätt!!

Väldigt trevligt med mobilen tyckte jag, gillade särskilt blomman!!! :-)

MinaMirakel sa...

Jättefin mobil!/Åsa

Hello sa...

Åh så fint!

Men du - nästa gång kan du ju ha två raka pinnar med snöre emellan - det måste inte vara som ett kors. Asch jag kan inte förklara, men man kan hänga dem över varandra, i våg liksom. Det funkar i alla fall med ståltråd, men då är det ju också lite lättare att flytta tråden, så att det blir i våg.

SiriR sa...

Kjempefin mobil! Den blir nok den lille babyen glad for å se på.

Og buksa og lua; lekre!!

SiriR sa...

-og nå har jeg fått lest artikkelen om deg også, veldig bra:)

Ulrika sa...

Vad fint reportage!

recyclinn sa...

Vilket fint reportage det blev. Fina bilder också! Nu får du nog fullt upp med beställningar :) Kram

OttoPippi sa...

Det blir dom säkerligen!!! Vad kul med ett träprojekt och så underbart att "bara" kunna få hjälp med sånt! Nu skall jag in och läsa om dig :-). och idag skickar jag även iväg ett litet paket till dig! :-)

Anonym sa...

Vad duktig du är. Mobilen ser jätteproffsig ut och klädsetet är ju som vanligt ljuvligt!

Doris_Assar sa...

Vilket fint reportage! Kul!!

Solveig Lövendahl sa...

Tack allihopa, ni är så snälla och fina!

Hello, jag är lite trög och fattar inte riktigt, men jag vet att det inte behöver vara ett kors och att det finns färdiga mobilupphäng att köpa (tex ett från SoS, som gungar och svänger åt alla möjliga håll). Nu var dock jag och kunden överens om att vi ville ha ett stabilt kors (även om detta kanske blev i tjockaste laget).


Ottopippi, jag längtar!!

od Andulky sa...

Så fint! Verkligen underbar mobil!!

Simsalabim sa...

Grattis till pr! Vad gullig mössa, underbart tyg!

kalamajt sa...

Oh så söt mobil! Ditt hus låter så härligt i artikeln om dig + att jag känner igen mig själv och mina egna värderingar så mycket i vad de skriver om dig! :) Kul att hitta en medsyster!

Och grattis på födelsedagen!!

Jenny Bergvall sa...

Fann just din blogg via Gallerry, Föll pladask fö rde där byxorna. Har du lust och möjlighet att göra ett par liknande?? Har min bebis i magen ett par dagar eller veckor till (bf. 31/3) men så skulle gärna vilja köpa ett par sånna av dig om du vill och kan. Hur går man till väga?! ...i så fall=? Måste kika vidare på denna blogg nu. Underbara saker so far ;-)

Solveig Lövendahl sa...

Tack igen!

Kalamajt, detsamma och roligt att du kom ihåg min födelsedag!

Jenny Bergvall, skicka ett mail till mig, solveiglovendahlathotmail.com
om du vill beställa.

Ekokul-Anna sa...

Stort grattis, ditt bord var en härlig färgklick på Dunkers! Måste erkänna att vi blir lite sugna på din mobil! Om du har fått klur på hur man gör kan du väl höra av dig ? :-)