tisdag 8 november 2011

Väskor och spännande saker

Har sytt en del väskor till årets julmarknader. Ny modell, eller nygammal egentligen för jag har ett par liknande väskor, men de sydde jag före bloggens tid. De visade sig ha ett par svaga punkter som nu är förstärkta. Dessa väskor är ofodrade och har en innerficka.
Detta tyget har min snälla mamma köpt till mig på en loppis, flera stora bitar. Jag gillar det jättemycket och sydde tre likadana väskor varav en fick stanna hos mig och redan är flitigt använd.
"Kurbits-tyget" är inte riktigt min stil egentligen men i rätt sammanhang tror jag det kan bli riktigt fint. Hade kunnat tänka mig att ha denna väska med mina röda träskor till...
Ytterligare tre gul-orange-blommiga väskor. Konstigt, jag valde tyger från alla mina olika färghyllor, nåt gult, nåt orange, nåt brunt, rött och till och med blått, ändå tycker jag alla är i nästan samma färger.
Jag syr nästan bara i bomull eller i alla fall naturmaterial. Denna väska är ett undantag, den är i någon slags syntet. Jag tyckte att tyget var så fint och tänkte att som väska kan det väl funka, men jag är ändå lite tveksam. Gillar inte känslan.
Och den sista som en gång varit en duk.

I övrigt händer det spännande saker. Idag har vi haft besök av journalist och fotograf för mera hemma-hos. Hoppas ni inte tröttnat alldeles på vårt hem. Och imorgon åker jag med mina fina kollegor upp till Stockholm och Gudrun Sjödén som ställer till med stor fest. Ska bli spännande!

8 kommentarer:

Anna sa...

ååå, den där rosenväskan överst är ju helt underbar! förstår att du behövde en själv! Jag blir sugen på en själv :)

MinaMirakel sa...

Jag gillar kurbits, den är underbar!/Åsa

miastick sa...

Jag älskar kurbitsväskan. Säg gärna till om den blir till salu!

Solveig Lövendahl sa...

Tack för fina kommentarer!

Alla väskorna är till salu, kostar 300 kr/st. Maila mig om ni är intresserade, först till kvarn...

Anonym sa...

Väskorna är ljuvliga.

florin design sa...

Jätte fina väskor, gillar modellen massor!

Sofi sa...

Hej Solveig! Kul att hitta din blogg!! Så fint du syr :) Har själv börjat sy mycket nu mest till barnen och sen säljer jag lite mössor m.m. Skapade en blogg igår http://fiasyr.blogspot.com
Tappade bort din mail efter vi hördes sist för 2år sedan..... Kramar Sofi (elinebergsskolan)

Solveig Lövendahl sa...

Hej fina Sofi! Hoppas du tittar här igen för jag kunde inte kommentera på din blogg. Så roligt att höra från dig. Jättekonstigt, men jag tänkte på dig igår och undrade hur det var med dig. Och så hör du av dig! Du kan väl maila mig på solveiglovendahlathotmail.com? Skulle vara jätteroligt att ses nån gång! Och tills dess ska det bli roligt att följa din blogg. Stor kram!