måndag 19 mars 2012

Födelsedag!

Igår fyllde jag år, 29 stycken närmare bestämt. Jag gillar verkligen att fylla år vid den här tiden, hela lägenheten är full av tulpaner och andra blommor, ljuvligt!
Hade på mig en nysydd kjol, lite femtiotalsaktig med hög midja och mycket vidd. Letade djupt i tyggömmorna efter lämpligt tyg, mina 70-talsblommor kändes inte riktigt rätt till den modellen. Tyget som jag valde är från min mormors syster och kan mycket väl vara 50-tal. Jag tycker i alla fall att det funkar och trivs fint i min nya kjol.
Sen fuskar jag lite och slänger in en bild från förra årets födelsedag, men det såg ganska likt ut igår när vi hade våra fina familjer på middag. Min mamma fyller förresten år på samma dag så det var dubbelkalas!

15 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Jättefint tyg till kjolen, grattis!/Åsa

Strömming sa...

Grattis på födelsedagen!

Mycket vacker kjol också! :)

HH JaJa! sa...

Grattis!

Majtjho sa...

Grattis till födelsedagsbarnet i den fina kjolen.

TinaF sa...

Gratulerer med dagen!
Fantastisk fint skjørt!

Efwa - Medea sa...

Jättefin kjol! Stort grattis till dig. Önskar att du får ett fantastiskt år till nästa gång du fyller.

Carolina sa...

Grattis lite i efterskott

Retroknappen sa...

Underbar kjol!

Retro Elephant sa...

Grattis i efterskott. Älskar din nya fina kjol :)

//Lina

Ulrika sa...

Fina du! Fin kjol! Och grattis i efterskott!

Jes sa...

Grattis så här i efterskott :) kjolen blev kanonsnygg!

SiriR sa...

Grattis med de 29 år!
Så fin du er i ditt nye skjørt:)

Fiff sa...

Snygg kjol! Och grattis på födelsedagen!

Ulrika sa...

Solveig! Kolla in länken som jag lagt i inlägget om Instagram och Blogger, där står det hur du klickar bort inställningen! Gör det! Jag vill läsa din blogg så som du har formgivit den, då den är som finast!

Nelly sa...

Fina Solveig. Jag längtar efter dig! Vilken urtjusig bild på en urtjusig donna.