onsdag 9 maj 2012

Sytt och sett

Det var längesen jag visade nåt sytt vilket beror dels på att jag inte syr så mycket för tillfället och dels på att det jag syr ofta är samma modeller som jag gjort många gånger, dvs kanske inte så mycket att visa, men jag tänkte göra det i alla fall. 
Farfarsskjorta och lapptäcke modell större är en beställning. Täcket ser ju väldigt skumt ut, det är den typ av fototryck som jag visat nån gång tidigare. Eftersom det är en present från beställaren så kände jag inte att det var läge att fråga om jag kunde visa bilderna. Detta blev alltså min väldigt fula snabblösning.



Vill mest visa det för att det är första gången jag gör ett lapptäcke med liggande rutor.Tänkte att det skulle kännas fel eftersom de inte följer formen på filten, men fotona var liggande så det fick bli så och jag tycker det funkar.


 Slutligen en skjorta till, present till en liten ettåring.

3 kommentarer:

Fangoria sa...

Åh så fint!

Maria sa...

Fina sydda saker!

Ulrika sa...

Du, det gör ingenting att du visar samma modeller som du redan visat, tycker jag! Det är så inspirerande att se! Oavsett! Du är så skicklig på det du gör!