tisdag 26 augusti 2014

En tisdagsmorgon

























Imorse kokade jag varm choklad och packade ner lite yoghurt och bär från kolonin. Min kära lillasyster hade gjort små svampomeletter och goda baguetter och så åkte vi till Pålsjö skog för en liten picknick-brunch.

Ungefär hur mysigt som helst.





























Är väldigt glad att leva som jag gör, jobbar 60%, tre dagar i veckan så att det finns massor av tid att hinna med sånt här i vardagen.





























För det är ju sånt som sätter guldkant på tillvaron.

6 kommentarer:

Berit sa...

Vad skönt att höra att du kan njuta av dagen och stunden, nu är ju oxå så fin tid. Själv jobbar jag 50% så jag har god tid till bl a lingonplockning. Kram från oss i Norrbotten

Helga sa...

Härligt! Brukar kalla Pålsjö för Sherwood-skogen :P Skulle också gärna jobba iaf 80%.. Men jag får väl vara glad att jag klarade plugget utan att faktiskt plugga så mkt så det blev en del ledigt då :P

Syserine sa...

Ett tag sedan jag har varit inne på din blogg, skulle bara vilja säga att jag är så glad för eran skuld!!

kuriåsa sa...

Härligt! I mitt arbete möter jag människor som måste avsluta livet mitt i. Om det en dag är jag som ligger där med kroppen full av cellgifter så vill jag kunna säga till mig själv att jag gjort vad jag kunnat för att maxa det som är viktigt i mitt liv!

Sandra i norr sa...

Härligt! Å vilken fin skog. Sån skog finns inte uppe hos oss. Du verkar vara så bra att fokusera på de bra och fina sakerna i livet och sen njuta av dem. Det är en väldigt god egenskap. Fortsätt så! Jag jobbar 80%, så aldrig några riktigt tidiga morgnar (kan lämna barnen till skolan efter en bra frukost hemma) sen inga riktigt sena eftermiddagar. Jag slutar alltid före fyra och sen kl 12 på fredagar :-) Passar bra! Må gott.

Sandra i norr sa...

Vilken jättefin gul väska!