söndag 17 augusti 2014

Sylust

Jag fick en väldigt söt liten bebiskofta i mjukaste kashmir av en fin vän. Den inspirerade mig till att sy ett par matchande små blåa brallor.

Att sy bebiskläder är ju något av det roligaste jag vet och nu är det så himla mycket roligare än det varit på många år. Förstås.






































Av bara farten sydde jag också färdigt ett par andra byxor av samma modell men i mer typiska solig-färger. De här byxorna började jag på för länge sen, under något försök som sen inte gick bra. Kändes så bra att sy klart dem nu. Känns överhuvudtaget fantastiskt att leva i den här underbara bubblan av hopp, lycka och glädje. När allt hittills flyter på, går som det ska, är som det borde. Vi är så lyckligt lottade.

6 kommentarer:

Berit sa...

Åhhh...vad fint och vad skönt att du tillåter dej att njuta av tiden...jag håller utkik efter "soliga" tyger...kram från oss i norr...

Klockarbarn sa...

Vilka fina kläder. De blå byxorna är verkligen jättefina.

SiriR sa...

Fantastisk søte babybukser! Og tenkt at du endelig kan sy til din egen baby:)

Solhaga sa...

Jag hittade din blogg via nåt syrelaterat nån gång för länge sen. Har följt er kamp på avstånd, så där lite i smyg:-) Jag funderade just på om jag skulle våga mig på att fråga hur det går med syendet nu i gravidlyckan. Och så var det precis det du hade skrivit om:-) Vad glad jag blir över att sylusten OXÅ blomstrar.

/en annan sytok :-)

Sandra i norr sa...

Härligt att du mår bra och har lust/tid/ork att producera så fina kläder :-) Fortsätt njuta allt du kan.

Fiff sa...

Wow! De blåa var riktigt tjusiga! Ja, båda två är det såklart :-)
Så himla roligt med ett mirakel i magen! ÄR så glad för er skull och hoppas på det allra bästa för er alla tre! ♥