fredag 9 januari 2015

Bebishörnor






































Såhär ser bebisens välfyllda lilla garderob ut. Hyllan hade jag på mitt rum när jag var liten och den passar bra i en smal (och mörk och svårfotad) korridor som går mellan vårt sovrum och vardagsrum. Tavlan kommer från Jonas familj. Provdockan ser kanske lite tramsig ut, som att vi tänker sätta på den morgondagens outfit eller nåt. Haha, det tänkte vi alltså inte! Köpte den igår hos en liten barnklädesbutik som håller på att stänga och säljer ut allt billigt. Jag tänkte att det är fint att ha en sån om man ska sälja barnkläder vilket jag gärna vill göra mer igen i framtiden. Sen kom Jonas med idén att den kunde stå här så länge och eftersom jag tycker kläder är fina prydnader som gärna får hänga framme när de inte används och eftersom dockan dessutom står betydligt bättre här än på vår kalla och lite fuktiga vind så fick det bli så.






































Mycket kläder. Lite olika storlekar i alla fall... Och nästan allt från loppis eller sånt vi hade när vi var små.

Och så det lilla sköthörnet, precis utanför duschen (finns tyvärr inte plats där inne). Har lite fack och skålar för vatten och pryttlar som ska hängas på på kanten sen.






































Vykort som jag köpt här och där för länge sen och sparat på, nu inramade i udda loppisramar.






































Älskar att pyssla med sånt här, väldigt mysigt!

4 kommentarer:

Fiff sa...

Det är så himla spännande nu!! Mysigt pyssel du har pysslat med :-)

SANDRATORN.SE sa...

Åh, gud så mysigt! :)

Tyg och otyg sa...

Vad fint det ser ut! En sådan tavla med djur som är på den översta bilden, köpte jag faktiskt också på loppis före jul. Tänkte nog att den ska sys fast på en kudde.

SiriR sa...

For en heldig baby! Så fint alt sammen:)