torsdag 26 februari 2015

Solsken och lyckogryn

Varje gång vi är ute på promenad med solvagnen så kommer folk fram och säger att den är så fin, att de blir glada av att se oss, att vi lyser upp det gråa. De blir glada, jag blir glad, leendena sprids, tänk vad lite färg kan göra! I förra veckan var en av dem en journalist på hallå och vi hamnade i tidningen.






































Som ni kanske kan se så blev det en liten Lykke. Hennes första vecka kallade vi henne för Ines och jag hade lite svårt att släppa det sen, men Jonas fick inte riktigt det till att vara hennes namn. Nu är hon i alla fall Lykke för oss båda. Det känns bra. Vårt lilla lyckogryn.

9 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Det är väl ett riktigt passande namn på er lilla flicka!
Jag blir också glad att se dig med gul vagn och kappa!

Tuvilda sa...

Superfint namn! :) Och bra association till Lycka (utan att döpa henne till Lycka - det hade kanske varit lite jobbigt att heta lycka.. är du alltid lycklig eller? kunde folk fråga) Så Lykke passar ju fin-fint!

Fin vagn också! :)

Annas garndrömmar sa...

Ja! Så fina och soliga ni är, både du och lilla lycko-Lykke <3

Ulrika sa...

Så himla fint! 💛

Alexandra sa...

Finaste flicknamnet! Stod högt på min flicklista, men jag fick pojkar jag. :-)

Anonym sa...

Å så jettevackert namn ! Vad fina ni är! Riktiga glädjespridare- å det behöver vi verkligen vi människor!- så tack att du vågar för du inspirerar andra med ditt mod ska du veta ! Solsken å Lycka på vår Moder Jord! / Elin i Skellefteå

Lykke sa...

Lykke passer henne jo perfekt! Og ja til fargeklatter!

bente sa...

kan bara hålla med alla andra, namnet är perfekt. kram bente

Bibbis blandning sa...

Vilken underbar vagn. Det måste vara härligt att ligga där och se upp emot det ljusa taket. Jag tycker synd om alla barn som ska ligga i sina svarta vagnar.
Barn behöver ljus och färg.
Så heja dig!