torsdag 6 augusti 2015

Rött är sött

Idag blir det några av sommarens loppisfynd, röda sådana.






































Ett litet piano hittade vi på Emmaus i Malmö, mycket populärt och vårt lilla geni spelar förstås fantastiskt vackert på det. Tycker de stolta föräldrarna i alla fall... Plocklådan med klossarna hittade vi på loppisen i Suckarnas gång i Simrishamn i lördags.






































På Retro i Höganäs hittade vi denna lampa som jag är väldigt glad över. Den står här på vår skänk och sprider sitt mysiga ljus i sommarkvällen. God kväll önskar jag er!

4 kommentarer:

Annan sa...

Vilka fina saker. Dessutom råkar rött vara min favoritfärg! Jag har en snart ettåring och hans pappa sa idag att vi borde skaffa ett minipiano, då han är väldigt förtjust i vårt stora piano. Onödigt tyckte jag, men nu när jag ser det här gulliga så blir jag ju ändå sugen :)
Om det dyker upp på nån loppis nära mig, så slår jag till :)

Solveig Lövendahl sa...

Gör så Annan, här är det iaf väldigt populärt. Och så är det ju fint dessutom!

AvMeg sa...

Enig - rødt er søtt :)

Lilly sa...

Åååh, hvor er det nogle fine røde ting, I har fundet :-) Ægte genbrugsguld!