måndag 30 maj 2016

Älskade Jonas

Mitt hjärta, min älskade, min underbara skatt, idag har vi varit gifta i sju år. Det har varit sju år där kärleken bara har vuxit sig starkare, där vi tidvis har fått kämpa, men kämpat tillsammans. Nu lever vi i den där underbara, lyckliga tiden som vi drömde så mycket om, tiden tillsammans med vårt älskade lilla hjärtegryn. Det är förstås ibland en prövning i sig, vi har ju utan tvekan mindre tid för och fokus på varandra och visst blir vi irriterade på varandra ibland, när vi är trötta och har fått sova för lite. Men allt det där ingår ju och det vet vi ju. Och väldigt, väldigt väl vet vi också att vi vill leva med varandra, vara tillsammans, älska varandra för alltid. Jag är så tacksam att jag får leva med dig, för det underbara liv vi har och skapar tillsammans varje dag. Underbara, finaste Jonas, jag älskar dig hur mycket som helst!






































Vi firade vår bröllopsdag (yllebröllop denna stekheta dag) i lördags. Tillsammans med min mamma och Lykke, gick vi på Malmö Garden show och tittade på blommor i massor, fina trädgårdar och balkonger och åt god mat på slottsträdgårdens café.



























Där fanns en fantastiskt fin barnhörna där de små kunde gå loss, plantera, vattna, gräva, plaska, bygga, gunga i hängmatta, hänga i ringar...


























Det var sådär lite lagom ouppstyrt och lekvänligt, fanns massor av växter och massor av gamla byrålådor, byttor, baljor och pottor att plantera i. Superhärligt och väldigt uppskattat!






































När vi hade planterat oss alldeles slut och Lykke somnat i vagnen var det dag för mig och Jonas att lyxa till det med lite spa. Vi är så dåliga på att göra något bara vi (var nog ett år sen sist tror jag), vi vill ju liksom ha med Lykke på allt vi gör, men när vi gick i väg och lämnade Lykke i tryggt förvar hos momo så kändes det ganska fantastiskt. Bra att gå och hålla varandra i handen! Det gjorde vi jämt tills för ett drygt år sen, men nu brukar vi ju liksom ha annat i händerna (vagn, barn, grejer...). Under en och en halv timme ungefär hann vi med massage, bastu, bad i badtunna och lite relax med ost och kex. Det kändes som många timmar och vi var mer avslappnade än på väldigt länge. Helt underbart skönt! Lite morsdagsfirande på kolonin med våra kära föräldrar och lite rabarberkaka på det så blev det en riktig topphelg. Tack alla nära, kära, fina för det och framförallt tack älskade Jonas förstås. För att jag får leva med dig. Älskar dig!

2 kommentarer:

bente sa...

grattia.

Tuvilda sa...

Så fint Solveig! :) Det är så underbart att känna tacksamhet i livet!