måndag 16 maj 2016

Grönt&skönt






































Fram tills för någon dryg vecka sen satt Lykke i sin gosiga, varma åkpåse i vagnen. Den är i mörkblå manchester och var Jonas när han var liten. Underbar, men sen blev det ju högsommarvärme nästan över en natt och det kändes smått akut att fixa nån annan dyna. En kväll efter jobbet svängde jag ihop denna i Louise Carlings nattviol.






































Jag tycker tyget är helt underbart, det har legat länge och jag har inte riktigt kunnat klippa i det. Jag har en benägenhet att låta de finaste tygerna ligga kvar på hyllan för att de är så himla fina. Dumt såklart. Det här ska användas och nu får vi se och njuta av det varje dag. Och visst är där en liten lyckonyckelpiga också, som kikar fram precis bakom min lilla skatt.






































Varma åkpåsen (bild tagen i mars). Ville mest bara visa Lykkes vårjacka när vi ändå är inne på grönt&skönt. Hon fick den minsta, men det finns fortfarande ett par större kvar i ett rött tyg i butik solig om någon är intresserad. De hittar ni här.

























Dagens promenad gick till Karlslundsparken, där vi matade getter, får och lamm med blad, gungade, åkte rutschkanor och hälsade på grisarna. I eftermiddag ska vi till kolonin och äntligen peta ner våra potatisar. De blir ju inte direkt färdiga till midsommar, men potatis är ju alltid gott. Hoppas ni har fina majdagar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin vagn och fina kläder! Och kepsen! Kan du tipsa om något mönster på den?

Solveig Lövendahl sa...

Tack, ja visst är det! Kepsen är från numera tyvärr nedlagda deerdot, så den har jag inget mönster på. Skulle dock gärna vilja ha...

rino sa...

Härligt, både dyna och alltihop! Min första tanke med carlingtyget var också, kommer jag nånsin att våga klippa i det här... Men du har rätt, det är klart de ska synas!

rino sa...

Härligt, både dyna och alltihop! Min första tanke med carlingtyget var också, kommer jag nånsin att våga klippa i det här... Men du har rätt, det är klart de ska synas!