lördag 19 augusti 2017

En gosevän till Sixten

Idag har vi haft en väldigt fin dag med vänner som jag alltid blir alldeles lycklig av att träffa. Ni vet såna där människor där allt bara stämmer och det alltid är lätt och roligt att ses. Våra döttrar (som det skiljer exakt tio veckor på) lekte, lekte, lekte hela dagen. Satt bredvid varandra och snackade, tog hand om sina bebisar, stojade, busade och skrattade så de kiknade. Våra söner skiljer det åtta veckor på, ska bli spännande att se om de blir lika goda vänner så småningom.






































Mycket sytid finns ju inte för tillfället men jag tänkte att de små i alla fall skulle få varsin "gosevän" (Lykkes benämning som jag tycker är väldigt fin). Än så länge har det blivit en räv till Sixten. Han hittade genast ett öra att suga på (räfflat och skönt för kliande tandkött gissar jag) och lite senare somnade han av sig själv i soffan med räven i famnen (har nog knappt hänt innan), så jag tar det som att den är accepterad och gillad. Nu ska jag bara få ihop nåt till Frank också. Fast först sova, god natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fin! Du är verkligen duktig!
:) Annika